Doorgaan naar hoofdcontent

Cijferpoppetjes

Spelenderwijs letters en cijfers aanleren. Dat doe je bij de kleuters. De kinderen in mijn klas vinden letters en cijfers helemaal het einde en ze waren dan ook erg enthousiast toen ik een cijferpoppetje maakte. Dat wilden ze allemaal wel doen!






Hoe maak je zo'n cijferpoppetje? Eigenlijk heel simpel. Ik printte de vorm van een poppetje en maakte er een meisje van door haren, ogen, een mond en kleding te tekenen. Dit deed ik bijvoorbeeld door twee keer een zes te tekenen op de plek van de ogen. Ook maakte ik een shirt met lange mouwen voor mijn cijferpoppetje door telkens het cijfer vier te gebruiken. Ten slotte nog mooie haren en klaar was mijn cijferpoppetje.

Zie hier hoe de kinderen te werk gingen en het uiteindelijke resultaat.


Mijn poppetje werd uiteindelijk nog best leuk!


TIP: Het cijferpoppetje kan natuurlijk ook gewoon een letterpoppetje worden!

Wil je ook cijferpoppetjes maken met de kinderen? Klik hier of klik op de afbeelding om het document met de vorm voor het poppetje te downloaden.


Veel plezier ermee!


Reacties