Doorgaan naar hoofdcontent

Boekenbingo 2017



Daar is ie weer! De boekenbingo editie van 2017 is weer van start gegaan! Vorig jaar deed ik ook mee aan dit leesfestijn dat in totaal 5 maanden duurt. Toen had ik bingo en dit jaar hoop ik ook alle 60 boeken te lezen.
 



Voor wie niet weet wat de boekenbingo is even een korte uitleg.
Je leest (als leerkracht of met de kinderen in de klas) 60 kinderboeken. 20 boeken per bouw. Deze lees je allemaal in vijf maanden uit. Deze 60 boeken zijn dit jaar door 19 kinderboekenschrijvers, -illustratoren en juf Sanne gekozen.

Elke keer als er een boek gelezen is, toon je dit aan door een foto op social media te zetten of door een recensie te schrijven op Hebban of Goodreads. Er is ook een document op de site van juf Sanne die je gebruikt om de kinderen een recensie en een cijfer over de boeken te laten geven.

Natuurlijk is het geweldig als je ze alle 60 hebt gelezen in die vijf maanden, maar waarschijnlijk gebeurt er ook iets anders. Je leest boeken die jij (of de kinderen) van tevoren nooit gelezen zou hebben en het leesplezier gaat omhoog!
Degene die 'Bingo!' kan roepen voor 5 juni 2017 maakt ook nog eens kans op mooie prijzen!
 
 
De lijst met de 60 boeken kun je hier vinden.
Fijn dat er op de lijst al een aantal boeken staan die toch al op mijn 'wil ik nog lezen' lijstje stonden!

 
Het eerste boek heb ik al uitgelezen. Ik koos voor 'De wraak van knor' van Tosca Menten om mee te starten. Wil je weten wat ik van dit boek vond, kijk dan hier.
Op Goodreads zal ik van alle gelezen boeken een korte rescensie schrijven.
 
Ik heb er weer zin in! Doen jullie ook mee?
Kijk hier voor alle spelregels om mee te doen met de boekenbingo:
 
Veel leesplezier alvast!

 

Reacties