Doorgaan naar hoofdcontent

Gymles Kerst: Kerstbomenestafette

Toen ik een tijdje geleden weer eens een middagje zat te Pinteresten (leuk woord :) ), kwam ik dit superleuke idee tegen voor een gymles!

Eigenlijk spreekt de afbeelding voor zich, maar het is de bedoeling dat je de kinderen in groepjes verdeeld. Je kiest Ć©Ć©n leerling per groepje die de kerstboom mag zijn. Die leerling gaat met zijn armen en benen wijd staan. Hierna leg je het principe van estafette lopen uit. Dit kun je met een groepje kinderen voordoen. Het groepje dat als eerste de kerstboom versierd heeft en op de grond zit, heeft gewonnen.

Op de afbeelding hierboven zie je dat er hoepels, pionnen en ballen zijn gebruikt om de kerstbomen te versieren. Tijdens de gymles die ik gaf, heb ik de ballen nog even weggelaten. Ook heb ik het wedstrijdelement eerst een beetje op de achtergrond gelaten, zodat de opdracht eerst goed uitgevoerd werd.
Veel plezier ermee!

Reacties