Doorgaan naar hoofdcontent

Uitdaging: sinterklaas/kerstpakje namaken


In iedere klas zitten wel kinderen die wat extra uitdaging kunnen gebruiken. Een cadeautje van Clics maken is een leuke en uitdagende opdracht.


De onderstaande afbeelding vond ik op Pinterest. Leuk! dacht ik, maar hoe maak je die, want er zit geen beschrijving bij. Toen bedacht ik me dat je wel de voorkant en zijkant goed kunt zien en dus weet hoe de andere vlakken eruit moeten zien.

Ik printte de afbeelding (klik hier om het document makkelijk uit te printen) en gaf deze aan twee leerlingen uit mijn klas. Ze waren meteen heel enthousiast en gingen aan de slag met de Clics. Als ik tussendoor even kwam vragen hoe het ging, bleek het dat ze toch wat tips nodig hadden, want hoe maak je de achterkant als je die niet kunt zien? Ook de strik bovenop bleek even lastig. Met wat tips en aanwijzingen op de foto konden ze weer door.
Uiteindelijk zag ik twee apetrotse kleuters die hun cadeautje af hadden gekregen. Iedereen heeft het bewonderd en ze hebben enorm veel geleerd tijdens het maken.

Heb jij ook clics in de klas, probeer dit ook eens uit! Het kan natuurlijk ook met een ander voorbeeld.

Veel plezier ermee!

Reacties