Doorgaan naar hoofdcontent

Sinterklaasmemory maken

Herken je dat? Dat je van alles bewaart, omdat je het vast nog eens kunt gebruiken in de klas. Vast wel. Mijn kasten thuis zitten vol met spullen. Zo ook een zak met dopjes van de melkflessen. Ook had ik nog een rol met sinterklaaspapier van vorig jaar. 

Zo kwam de sinterklaasmemory tot stand!

Heel simpel eigenlijk. Je knipt de figuurtjes die je wilt hebben twee keer uit het papier en plakt ze in de dopjes. Dit heb ik gedaan met een fotoplakkertje, want die kleven aan beide kanten.

Nu kun je er memory mee spelen, maar ik heb de dopjes ook gebruikt om de kinderen maatjes te laten zoeken.
Vervolgens mochten ze even met elkaar praten over wat er op hun dopje stond. In mijn geval iets dat met sinterklaas te maken heeft. Je kunt ook de weekendkring op deze manier doen.

Het handige van deze memory is dat je het met vrijwel alle thema's kunt doen. Is er geen cadeaupapier te vinden met figuurtjes voor je thema, dan kun je ook plaatjes printen.

De datum die op de dop staat, kun je weghalen met nagellakremover, desolvant, een schuursponsje of je kunt er allemaal dezelfde stickertjes opplakken.


Veel plezier ermee!

Reacties