Doorgaan naar hoofdcontent

BINGO!! - boekenbingo 2016

Na vijf maanden kinderboeken lezen eindelijk BINGO!!
Heb je geen idee waar ik het over heb, even in het kort dan.
Juf Sanne van jufsanne.com kondigde eind januari aan dat er weer een boekenbingo zou starten.
De opdracht: 60 kinderboeken lezen in 5 maanden tijd. Die boeken staan op een lijst die samengesteld is door 18 kinderboekenschrijvers en juf Sanne zelf.


Nu vijf maanden verder, zijn alle boeken op de bingokaart afgestreept.
En wat was het leuk om te doen! Ik dacht dat ik al veel kinderboeken had gelezen, maar wat heb ik een leuke, nieuwe boeken gelezen.
Wat heb ik hardop gelachen, maar ook vol spanning zitten lezen in al die boeken.
Vooral de verrassing als je een boek leest en denkt 'die is toch leuker dan gedacht!'
Ook de leuke lesideeën die ik uit de boeken haalde, zijn me veel waard.
Bij het boek 'Rover en broertje' bedacht ik een lesidee. Wil je die bekijken, klik dan hier.

Via Twitter vroeg juf Sanne of ik een top drie wil maken van de boeken uit de boekenbingo. Wat een opgave zeg. Eigenlijk niet te doen, want ik zou wel een top 15 kunnen maken met alle geweldige boeken die ik aan zou raden. Om toch tot een top 3 te komen heb ik uit de onderbouw-, middenbouw- en bovenbouwboeken telkens één boek gekozen.

Mijn top 3 ziet er als volgt uit:
 

1. Janneke Schotveld - Botje
2. Tjibbe Veltkamp - Kom uit die kraan!!
3. Tosca Menten - Juffrouw Pots

Voor alle drie de boeken geldt dat ik er enorm van heb genoten om deze boeken te lezen. Dit geldt trouwens ook voor andere boeken, maar die vielen net buiten de top 3.

Ik zou zeggen, bedankt Sanne voor het organiseren en duimen dat er volgend jaar weer een boekenbingo komt!

Reacties